Om mig

Mit billede
In December 2009 - January 2010 I went on a trip to Mali. The aim was to start up KonoKone, a coalition between female musicians from Mali and Denmark. Before going to Mali I had put together a line up of prolific, Danish indie musicians for the project. The first thing I did when I came to Mali was to make contact with some interesting - and rather untraditional - female artists in Mali. For the next 5-6 weeks I facilitated a number of long distance co-writes between the Danish and the Malian artists. When back in Denmark I handed out the recordings to the artists involved and let them take over from there. This was how it started. Since I have gone back to Mali once. In September 2010 some of the Malian musicians came to Denmark to participate in My World Images Festival together with their Danish colleagues. So far KonoKone has released one EP, "Hvorfor græder nattens fugle?" which roughly means "why are the birds of the night crying?". In January 2011 the Danish participants of konoKone are going to Mali for a month during which they will go on a tour and record new stuff with their Malian colleagues.

søndag den 13. december 2009

Senegal fast food

Dakar, Senegal, Hotel La Brazzerade,

Har til min gru fundet ud af at jeg har glemt min mobiltelefon i Njawara. Jeg får den selvfølgelig igen, når Peter og Nika kommer hjem... men det betyder, at jeg er uden mine numre resten af turen... Når jeg kommer til Bamako, køber jeg en telefon og et simkort til resten af turen... Jeg skriver mit Malinummer her og på facebook, når jeg får det...

Jeg har været på farten siden kl 6 i morges, da jeg forlod Njawara med Tanka Tanka. I Barra tog jeg en taxa til Gambia/Senegal-grænsen, hvor jeg fik stemplet mit pas. Herefter tog jeg endnu en taxa hen til en ny taxa, som jeg skulle dele med 6 andre i de næste 5 timer med knæene helt oppe under hagen... Nu er jeg fremme og fuldstændig smurt ind i støv fra turen - og det samme gælder baggagen. Jeg har nu indlogeret mig på et hotel i nærheden af lufthavnen/ned til vandet. Flyet til Bamako går kl 8 i morgen tidlig, og jeg skal mellemlande Conakry, Guinea, hvor der vist lige har været et statskup...

I går var ikke så sjov. Jeg vågnede kl 5 om morgenen og havde totalt ondt i maven. Derefter gik resten af dagen med opkast non-stop og diarré- lidt af en gyser, når der er 100 meter fra ens rum til toilettet, som man ovenikøbet er lidt bange for at gå ind på... welcome to Africa... Tror jeg har fået nok af at spise af samme fad for en tid...

Jeg har aldrig oplevet fattigdom så massivt som her I Gambia/Senegal. Folk er virkelig tynde, ikke fordi de går op i det, men fordi de simpelthen ikke har noget at spise. I Njawara var der 1 butik hvor man kunne købe ris, vand, cola og diverse andre ting. Men man kunne hverken købe kød eller grøntsager. Alt det vi spiste var noget, folk selv havde dyrket eller fisk, de havde fanget i floden. I regntiden er der derfor ikke noget mad. Peter og Nika som var i Njawara i marts sagde, at flere af dem, de kendte havde tabt sig nærmest til ukendelighed... Svært at forestille sig, ikke?

Ingen kommentarer:

Blog-arkiv